Vacature UvA Staats- en bestuursrecht

De sectie Staats- en bestuursrecht van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid (FDR) van de Universiteit van Amsterdam zoekt naar een kandidaat voor de positie van student-assistent.

Wat ga je doen?

Je zal, onder begeleiding, ondersteuning bieden bij PR-taken, zoals het bijhouden van de website en social media accounts en het vervaardigen van nieuwsberichten voor de sectie Staats- en bestuursrecht. Verder kan ondersteuning worden gevraagd voor algemene onderwijs- en onderzoekstaken van medewerkers van de sectie Staats- en bestuursrecht. Te denken valt aan het bewerken en redigeren van onderwijsmateriaal en het doen van (voorbereidend) wetenschappelijk onderzoek.

Wat vragen wij van jou?

Als jij de ideale kandidaat bent dan:

• ben je minimaal tweedejaarsstudent rechten;
  • ben je aaneengesloten beschikbaar voor minimaal een half jaar;
  • heb je goede studieresultaten;
  • heb je wetenschappelijke belangstelling, in het bijzonder voor het staats- en bestuurs(proces)recht;
  • beschik je over uitstekende schrijfvaardigheden en taalbeheersing;
  • beschik je over uitstekende coördinerende en communicatieve vaardigheden;
  • ben je flexibel, creatief, initiatiefrijk, enthousiast en stressbestendig;
  • kan je nauwkeurig werken;
  • kan je goed samenwerken.

Affiniteit en/of ervaring met het bijhouden en redigeren van websites/social media is een pre evenals affiniteit en/of ervaring met grafische vormgeving van websites/social media en het editen van filmpjes.

Inlichtingen

Voor nadere informatie kan je contact opnemen met Yacintha Habicht

Ons aanbod

We bieden een afwisselende en uitdagende baan in een ambitieuze organisatie. Het gaat in eerste instantie om een dienstverband voor de duur van een half jaar. Het salaris bedraagt minimaal €2.110  en maximaal €2.462 (schaal SA) bruto per maand op basis van volledige werktijd (38 uur) en is afhankelijk van het studiejaar. De UvA biedt verder een uitgebreid pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 8% vakantiegeld en 8.3% eindejaarsuitkering. De cao Nederlandse Universiteiten is van toepassing.

Over de faculteit

Met ruim 5000 studenten en 500 medewerkers is de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit van Amsterdam een van de grotere juridische faculteiten van Nederland. De Faculteit verzorgt de bacheloropleidingen Rechtsgeleerdheid, Fiscaal recht en – samen met twee andere faculteiten – de opleiding Politics, Psychology, Law and Economics (PPLE). Daarnaast biedt zij 19 masteropleidingen met verschillende varianten aan. Het onderzoek van de faculteit vindt plaats in een verscheidenheid aan onderzoeksgroepen, programma’s en centra. De faculteit heeft een internationaal profiel en kiest voor een maatschappelijke benadering van het recht.

Het onderwijs en het onderzoek worden verzorgd door de zes afdelingen van de Faculteit: Algemene Rechtsleer, Arbeids- en Informatierecht, Internationaal en Europees Publiekrecht, PPLE, Privaatrecht en Publiekrecht.

De sectie Staats- en bestuursrecht is onderdeel van de Afdeling Publiekrecht en verzorgt onderwijs en onderzoek op het terrein van het staats- en bestuursrecht en de europeanisering daarvan. Het onderzoeksprofiel van de leden van de sectie, dat het onderwijs mede bepaalt, is nationaal, Europees en internationaal rechtsvergelijkend georiënteerd. Medewerkers van de sectie verzorgen onderwijs in de bacheloropleiding Nederlands recht en in de masteropleidingen Publiekrecht, track Staats- en bestuursrecht. Het onderzoek van de leden van de sectie is deels ondergebracht bij het Amsterdam Centre for European Law and Governance (ACELG).

Sollicitatie

Als werkgever handhaaft de UvA een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. We koesteren de onderzoekende geest en het doorzettingsvermogen en laten de ruimte om door te vragen. Bij ons vormen nieuwsgierigheid en creativiteit de heersende cultuur.

Je kan je sollicitatiebrief vergezeld van een gedetailleerd curriculum vitae en een lijst van cijferresultaten indienen via onderstaande link.

Sollicitaties die na genoemde sluitingsdatum zijn ontvangen en die niet via onderstaande link worden verstuurd, zullen niet in behandeling genomen worden.

Sluitingsdatum is 1 december 2020.