Blogs

Op deze pagina zijn de SVP-blogs te vinden, geschreven door onze leden. Lijkt het jou ook leuk om een stukje te schrijven? Dat kan door een mailtje te sturen naar voorzitter@svp-amsterdam.nl!

Koningsdag – Frank Grootveld

Het is weer Koningsdag. De verjaardag van Koning Willem- Alexander, onder de meesten bekend als koning Pils, Watermanager, Willie, of, voor de iets ouderen onder ons, prins Willem-Alexander, zoon van Beatrix. Voor de meesten heeft Willie een zogenaamd ‘’ceremonieel koningschap’’, maar is dat wel zo?

De Koning is staatshoofd. Wat houdt dat in? Het makkelijkst is om even naar andere landen te kijken, dat scherpt zo lekker de geest.

Meer lezen? Dat kan hier.

De kabinetsformatie – Hollando Bangun

Het is misschien wel het meest besproken onderwerp van dit moment. De kabinetsformatie. Dit proces is van noodzakelijk belang bij het vormen van een nieuwe regering. Bij het vormen van een dergelijk kabinet is er een vereiste dat het nieuwe kabinet de meerderheid van de volksvertegenwoordiging moet hebben. Dit betekent echter niet dat het nieuwe kabinet ook altijd moet bestaan uit 75+ mensen. Een minderheidskabinet kan namelijk ook de goedkeuring van de meerderheid van de volksvertegenwoordigers krijgen.

Meer lezen? Dat kan hier