Toekomstige activiteiten

Lunchlezing Esther de Rooij – 20 april van 12:00-13:30 uur

Op 20 april geeft Esther de Rooij, rechter bij de rechtbank Amsterdam, een lezing aan SVP leden over haar werkzaamheden in Oekraïne ter versterking van de rechtsstaat. Lijkt het je leuk om hierbij te zijn? Meld je dan snel aan bij Julia via voorzitter@svp-amsterdam.nl! SVP zal ook de lunch verzorgen, dus vermeld bij je aanmelding ook eventuele dieetwensen of allergieën.

Wetenschappelijke vergadering – 20 april van 13:00-14:00 uur

Veerle van Waarde zal in de wetenschappelijke vergadering op 20 april spreken over het preadvies van de Jonge VAR, getiteld Revolverend overheidsgeld in het privaatrecht. De eisen van de rechtsstaat getoetst’.

De vergadering is bij te wonen via deze link.

Borrel – 22 april van 17:00-19:30 uur

SVP organiseert op donderdag 22 april om 17:00 uur een borrel bij Café Wildschut. Lijkt je het leuk om hierbij te zijn? Stuur dan een Whatsappje naar Kevin (06-20674363) om je aan te melden. Hopelijk zien we je daar!

Kantoorbezoek Houthoff – 4 mei van 9:30-13:30 uur

SVP gaat op woensdag 4 mei op kantoorbezoek bij Houthoff. We zullen deze ochtend een casus over Milieudefensie en het Shell vonnis behandelen samen met een aantal advocaten. Daarnaast krijg je ook meer te weten over het kantoor en de bestuursrechtsectie én gaan we lunchen met verschillende advocaten.

Lijkt je het leuk om hierbij te zijn? Meld je dan aan vóór 29 april per e-mail via secretaris@svp-amsterdam.nl. Graag ontvangen wij bij je aanmelding ook je CV.

Houthoff Masterclass | 29, 30 juni, 1 en 2 juli

De inschrijvingen voor de Houthoff Masterclass 2022 zijn geopend!

WHAT’S IN IT FOR YOU?

Tijdens de Houthoff Masterclass komen de twee werelden van Nationale Opera & Ballet en haar hoofdsponsor Houthoff samen in een ambitie. Vakmanschap, leiderschap, ondernemerschap en teamspirit staan centraal. Daarnaast staat alles in het teken van het echte werk, van de eerste tot de laatste minuut. Samen met onze kantoorgenoten werk je aan een pittige casus en ontmoet je een cliënt van Houthoff die jij daadwerkelijk van advies voorziet. Daarnaast leer je de mensen die bij Houthoff werken kennen tijdens netwerkmomenten. Je ervaart de persoonlijke no-nonsense sfeer en het sterke teamgevoel. Ook reizen we af naar onze vestigingen in Amsterdam, Rotterdam én Londen. Kortom, deze masterclass is een unieke kans voor jou om te ervaren hoe wij een extra stap zetten voor onze cliënten en werknemers. #thatswhatsinitforyou

DATUM: Woensdag 29 juni, donderdag 30 juni, vrijdag 1 juli en zaterdag 2 juli

LOCATIE: Amsterdam, Rotterdam én Londen

Ben jij derdejaars bachelor student of master student (regulier, fiscaal of notarieel)? En wil jij intensief kennismaken met Houthoff? Meld je dan aan voor de Houthoff Masterclass via https://www.houthoff.com/carriere/kennismaken/Houthoff-Masterclass (deadline 22 mei 2022).

Hieronder een terugblik van een aantal activiteiten die wij afgelopen jaar hebben georganiseerd.

Holla Advocaten – Cursus omgevings- en energierecht

Harald Wiersema en Victoria Rakovitch van Holla Advocaten hebben vrijdag 26 november een workshop omgevings- en energierecht gegeven aan SVP leden op de UvA. Wij vonden het een erg leuke cursus en willen Harald en Victoria erg bedanken!

Symposium fraudebestrijding

Op 29 april heeft de SVP samen met Frederik van der Marck (Groningen) en Politeia (Utrecht) een online symposium georganiseerd over de kinderopvangtoeslagenaffaire uitgebreid besproken worden. Ook is aan bod gekomen hoe juristen voortaan met dit soort vraagstukken om kunnen gaan. Wij willen prof. mr. dr. A.T. Marseille, mr. dr. L. van den Berge en prof. mr. J.E. van den Brink ontzettend bedanken voor hun enthousiaste en interessante betogen over de toekomst van het bestuursrecht. Wij vonden het een zeer geslaagde avond!

Staats- en Bestuursrecht wandeling in Amsterdam

Op 22 april heeft de SVP weer een fysieke activiteit georganiseerd. We hebben in het Vondelpark genoten van het heerlijke weer onder het genot van wat drankjes en hapjes. We willen iedereen bedanken voor een gezellige middag!

Bezoek aan de Ministeries van BZK en J&V

Op 12 maart heeft de SVP een online bezoek gebracht aan het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties en aan het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Tijdens dit bezoek is onder andere het wetgevingstraject en de digitalisering van de overheid besproken. Verder is verteld wat werken bij een ministerie inhoudt. Wij vonden het een geslaagd bezoek!

UvA SBR/SVP Verkiezingsevenement

Op 5 maart heeft de SVP samen met de sectie Staats- en bestuursrecht de bijeenkomst “Verkiezingen in (corona) crisistijd!” georganiseerd. Daarbij waren mr. dr. P. van den Eijnden en mr. N. Qoubbane vanuit het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties aanwezig om meer te vertellen over de totstandkoming van de ‘Tijdelijke wet verkiezingen covid-19’. Verder hebben een aantal studenten vanuit het vak Staats- en bestuursrecht in de praktijk hun bevindingen over het stemmen in coronatijd gedeeld. Kortom, een zeer leerzame middag!

Digitaal kantoorbezoek – Catch Legal

Op 12 juni organiseerde SVP voor het eerst een digitaal kantoorbezoek. De juristen van Catch Legal gaven ons via Zoom een presentatie waardoor we een goede indruk hebben gekregen in hoe het is om bij Catch Legal te werken! Kijk voor meer info op de website van Catch legal. Er zijn regelmatig vacatures op het gebied van het bestuurs- en omgevingsrecht. Mochten er naar aanleiding van het kantoorbezoek nog vragen zijn dan kan contact worden opgenomen met Melissa Zee of Nina Schippers.

Berlijn reis
In februari zijn we met onze leden naar Berlijn afgereisd voor een ontzettend gezellige én informatieve studiereis. Een van de hoogtepunten was het bezoek aan de Bundestag, waarbij wij meer hebben geleerd over de roemruchte politieke geschiedenis van Duitsland.

College voor de Rechten van de Mens
Ook heeft de SVP de college voor de rechten van de mens bezocht in November. Wij kregen een interessante presentatie met ruimte voor discussie. Vervolgens woonde wij een zitting bij over leeftijdsdiscriminatie.