Toekomstige activiteiten

Staats- en Bestuursrecht wandeling in Amsterdam – 22 april

Op 22 april organiseren wij een ‘Staats-en Bestuursrecht wandeling’ door Amsterdam. Wij missen het contact met onze medestudenten, en dit leek ons een leuke manier om elkaar tóch te kunnen zien. De SVP zal voor de deelnemers (een aantal) drankjes betalen bij kroegen op onze route. Lijkt het je leuk om deel te nemen? Stuur dan even een berichtje naar penningmeester@svp-amsterdam.nl!

Actualiteitenbijeenkomst (tweewekelijks)

Om de week vindt de actualiteitenbijeenkomst met de vakgroep van de sectie Staats- en bestuursrecht aan de UvA plaats. Tijdens deze tweewekelijkse bijeenkomsten op donderdag om 13:00 krijgen leden de kans om met docenten mee te praten over actuele onderwerpen. Een paar dagen van te voren zal het onderwerp bekend gemaakt worden. Deelname is vrijblijvend en aanmelden kan hier!

Symposium Fraudebestrijding – 29 april

SAVE THE DATE: Op 29 april om 19:00 zal de SVP samen met Frederik van der Marck (Groningen) en Politeia (Utrecht) een (online) symposium organiseren over fraudebestrijding. Daar zal uiteraard de kinderopvangtoeslagenaffaire uitgebreid aan bod komen.

Wil je je hiervoor al aanmelden? Dat kan door een mailtje te sturen naar secretaris@svp-amsterdam.nl.

Tot dan!

Bezoek aan Raad van State – IVM COVID-19 NADER TE BEPALEN DATUM

Hieronder een terugblik van een aantal activiteiten die wij afgelopen jaar hebben georganiseerd.

Bezoek aan de Ministeries van BZK en J&V

Op 12 maart heeft de SVP een online bezoek gebracht aan het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties en aan het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Tijdens dit bezoek is onder andere het wetgevingstraject en de digitalisering van de overheid besproken. Verder is verteld wat werken bij een ministerie inhoudt. Wij vonden het een geslaagd bezoek!

UvA SBR/SVP Verkiezingsevenement

Op 5 maart heeft de SVP samen met de sectie Staats- en bestuursrecht de bijeenkomst “Verkiezingen in (corona) crisistijd!” georganiseerd. Daarbij waren mr. dr. P. van den Eijnden en mr. N. Qoubbane vanuit het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties aanwezig om meer te vertellen over de totstandkoming van de ‘Tijdelijke wet verkiezingen covid-19’. Verder hebben een aantal studenten vanuit het vak Staats- en bestuursrecht in de praktijk hun bevindingen over het stemmen in coronatijd gedeeld. Kortom, een zeer leerzame middag!

Digitaal kantoorbezoek – Catch Legal

Op 12 juni organiseerde SVP voor het eerst een digitaal kantoorbezoek. De juristen van Catch Legal gaven ons via Zoom een presentatie waardoor we een goede indruk hebben gekregen in hoe het is om bij Catch Legal te werken! Kijk voor meer info op de website van Catch legal. Er zijn regelmatig vacatures op het gebied van het bestuurs- en omgevingsrecht. Mochten er naar aanleiding van het kantoorbezoek nog vragen zijn dan kan contact worden opgenomen met Melissa Zee of Nina Schippers.

Berlijn reis
In februari zijn we met onze leden naar Berlijn afgereisd voor een ontzettend gezellige én informatieve studiereis. Een van de hoogtepunten was het bezoek aan de Bundestag, waarbij wij meer hebben geleerd over de roemruchte politieke geschiedenis van Duitsland.

College voor de Rechten van de Mens
Ook heeft de SVP de college voor de rechten van de mens bezocht in November. Wij kregen een interessante presentatie met ruimte voor discussie. Vervolgens woonde wij een zitting bij over leeftijdsdiscriminatie.