Toekomstige activiteiten

Q&A met Catch Legal – 4 december 2020

Catch Legal is een jong en dynamisch juridisch adviesbureau in Amsterdam.
Zij staan zowel particulieren, bedrijven als overheden bij binnen het Bestuurs- en omgevingsrecht. Op vrijdag 4 december a.s. stelt Catch Legal de studenten Staats- en Bestuursrecht van de UvA in de gelegenheid om met hen in gesprek te gaan; een uitgelezen kans om kennis te maken met de bestuursrechtpraktijk! De online Q&A zal om 12:00 uur van start gaan.

Heb je interesse? Meld je dan vóór 30 november aan door een mail te sturen met jouw naam en studentnummer naar info@svp-amsterdam.nl
Vermeld in deze mail ook graag meteen de vraag/vragen die je graag aan Catch Legal zou willen stellen.

Online kantoorbezoek met Houthoff

Wil je kennismaken met de bestuursrechtpraktijk? Meld je dan nu aan voor het online kantoorbezoek bij Houthoff op woensdag 9 december!

Met 300 advocaten, notarissen en belastingadviseurs, is Houthoff één van de grootste advocatenkantoren van Nederland. Het Bestuursrechtteam van Houthoff staat zowel overheidsinstellingen als binnen- en buitenlandse ondernemingen bij en is stelselmatig betrokken bij baanbrekende en complexe zaken binnen het brede terrein van het bestuursrecht. Het kantoorbezoek biedt dus de uitgelezen mogelijkheid om kennis te maken met het bestuursrecht in de praktijk!

Om 14:00 uur ben je welkom om online aan te schuiven. Het programma zal bestaan uit twee presentaties: een over Houthoff en een over de bestuursrechtpraktijk. Hierna zullen er speeddates plaatsvinden, zodat je meerdere kantoorgenoten kunt leren kennen. Ook zullen jullie een klein presentje ontvangen. Aanmelden kan hier!

DEADLINE 1 december 2020

Bezoek aan Raad van State – IVM COVID-19 NADER TE BEPALEN DATUM

Bezoek aan Ministeries – IVM COVID-19 NADER TE BEPALEN DATUM

Hieronder een terugblik van een aantal activiteiten die wij afgelopen jaar hebben georganiseerd.

Digitaal kantoorbezoek

Op 12 juni organiseerde SVP voor het eerst een digitaal kantoorbezoek. De juristen van Catch Legal gaven ons via Zoom een presentatie waardoor we een goede indruk hebben gekregen in hoe het is om bij Catch Legal te werken! Kijk voor meer info op de website van Catch legal. Er zijn regelmatig vacatures op het gebied van het bestuurs- en omgevingsrecht. Mochten er naar aanleiding van het kantoorbezoek nog vragen zijn dan kan contact worden opgenomen met Melissa Zee of Nina Schippers.

Berlijn reis
In februari zijn we met onze leden naar Berlijn afgereisd voor een ontzettend gezellige én informatieve studiereis. Een van de hoogtepunten was het bezoek aan de Bundestag, waarbij wij meer hebben geleerd over de roemruchte politieke geschiedenis van Duitsland.

College voor de Rechten van de Mens
Ook heeft de SVP de college voor de rechten van de mens bezocht in November. Wij kregen een interessante presentatie met ruimte voor discussie. Vervolgens woonde wij een zitting bij over leeftijdsdiscriminatie.