Activiteiten

IN VERBAND MET COVID-19 ZULLEN ALLE ACTIVITEITEN WORDEN VERPLAATST OF GEANNULEERD

Toekomstige activiteiten

Picknick Borrel – 10 juli 2020

Op vrijdagmiddag 10 juli organiseren wij een gezellig evenement als afsluiting van het studiejaar! Gelukkig is het weer toegestaan om in groepsverband bij elkaar te komen, zolang de 1,5 meter in acht wordt genomen. Wij zijn dan ook blij dat we traditiegetrouw het jaar kunnen afsluiten met een buiten-borrel in park. Omdat we met maximaal 30 personen mogen samenkomen, is het belangrijk om je vooraf aan te melden. Dan kunnen we er ook voor zorgen dat wij genoeg hapjes en drankjes hebben. Aanmelden kan door te mailen naar activiteiten@svp-amsterdam.nl . We hopen jullie daar te zien!

Datum: 10 juli 16:00
Locatie: Beatrixpark. Exacte locatie volgt op de dag zelf.
Aanmelden: activiteiten@svp-amsterdam.nl

Bezoek aan Raad van State – IVM COVID-19 NADER TE BEPALEN DATUM

Bezoek aan Ministeries – IVM COVID-19 NADER TE BEPALEN DATUM

SVP reist af naar Den Haag! Met trots mogen wij met jullie delen dat SVP het Ministerie van Justitie en Veiligheid en het Ministerie van Binnenlandse Zaken gaat bezoeken op 2 april. We zullen meer te weten komen over het werken bij deze ministeries aan de hand van twee interessante casussen bij beide ministeries. Daarnaast zal een wetgevingsjurist ons meer vertellen over het wetgevingstraject.

Heb je altijd al een keer willen meemaken hoe het eraan toegaat bij een ministerie?

Meld je aan door een mailtje te sturen naar activiteiten@svp-amsterdam.nl
(Plekken zijn beperkt)

Tijd: –
Locatie: Turfmarkt 147, Den Haag

Hieronder een terugblik van een aantal activiteiten die wij afgelopen jaar hebben georganiseerd.

Digitaal kantoorbezoek

Op 12 juni organiseerde SVP voor het eerst een digitaal kantoorbezoek. De juristen van Catch Legal gaven ons via Zoom een presentatie waardoor we een goede indruk hebben gekregen in hoe het is om bij Catch Legal te werken! Kijk voor meer info op de website van Catch legal. Er zijn regelmatig vacatures op het gebied van het bestuurs- en omgevingsrecht. Mochten er naar aanleiding van het kantoorbezoek nog vragen zijn dan kan contact worden opgenomen met Melissa Zee of Nina Schippers.

Berlijn reis
In februari zijn we met onze leden naar Berlijn afgereisd voor een ontzettend gezellige én informatieve studiereis. Een van de hoogtepunten was het bezoek aan de Bundestag, waarbij wij meer hebben geleerd over de roemruchte politieke geschiedenis van Duitsland.

College voor de Rechten van de Mens
Ook heeft de SVP de college voor de rechten van de mens bezocht in November. Wij kregen een interessante presentatie met ruimte voor discussie. Vervolgens woonde wij een zitting bij over leeftijdsdiscriminatie.