Laden Evenementen

« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Symposium Fraudebestrijding

april 29 @ 19:00 - 21:00

Op 29 april om 19:00 zal de SVP samen met Frederik van der Marck (Groningen) en Politeia (Utrecht) een online symposium organiseren over fraudebestrijding. Daarbij zal uiteraard de kinderopvangtoeslagenaffaire uitgebreid besproken worden. Ook zal aan bod komen hoe juristen in de toekomst met dit soort vraagstukken om kunnen gaan.

De eerste spreker is prof. mr. dr. A.T. Marseille. Hoogleraar bestuurskunde Marseille is gelieerd aan de Rijksuniversiteit Groningen en heeft zich al eerder in het Ars Aequi (april 2020) uitgelaten over de kinderopvangtoeslagaffaire.

De tweede spreker is mr. dr. L. van den Berge. Van den Berge is universitair docent rechtstheorie aan de Universiteit Utrecht. In het preadvies ‘Responsief bestuursrecht’ pleitte hij onder meer voor fundamentele herdenking en vernieuwing van het Nederlandse stelsel van bestuursrechtspraak. Ook schreef hij recentelijk een blog over de kinderopvangtoeslagaffaire, waarin hij onder andere de reactie van de heer Van Ettekoven (voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State) bespreekt.

De derde spreker is prof. mr. J.E. van den Brink. Hoogleraar bestuursrecht Van den Brink is gelieerd aan de Universiteit van Amsterdam. Samen met de heer Ortlep heeft zij in het NJB (2021/353) onderbouwd dat de Afdeling voor strenge interpretatie van de kinderopvangtoeslagwetgeving heeft kunnen kiezen. Verder betogen zij dat de wetgever, het bestuur, de rechter en de wetenschap moeten kijken hoe het in de toekomst beter kan.

Wil je je hiervoor aanmelden? Dat kan door een mailtje te sturen naar secretaris@svp-amsterdam.nl. Inschrijvingen staan voor iedereen open!

Tot dan!

Gegevens