Vacature Catch Legal – Student stage Omgevingsrecht

Student-stage omgevingsrecht

Volg jij de master Staats- en bestuursrecht of Jurist en Overheid en ben je opzoek naar een stageplek  voor twee maanden om écht mee te draaien op een juristenkantoor? Dan ben je bij Catch Legal aan  het goede adres! Ons team van juristen heeft veel ervaring met het opleiden en begeleiden van  studenten in ons vakgebied. Wij hebben een vaste plek voor onze stagiairs en voor 2022 hebben wij  nog stageplaatsen beschikbaar.

Wie ben jij?

Jij hebt als masterstudent een grote belangstelling voor het bestuurs- en omgevingsrecht en kan niet  wachten om de eerste professionele praktijkervaring op te doen of dit uit te breiden. Uitpluizen en  onderzoeken? Dat kunnen we aan jou overlaten. Je bent leergierig en benieuwd naar de toepassing  van het omgevingsrecht in uiteenlopende zaken voor onze cliënten en onze

overheidsopdrachtgevers.

Wat ga je doen?

Als stagiair(e) krijg je een ondersteunende rol in ons juristenteam. Maar dat is veel meer dan ‘een  kijkje in de keuken’. Je krijgt direct te maken met de inhoud van de dossiers. Ook onze stagiairs staan  bij ons midden in het team. Tijdens jouw stage ga je onder andere:

• jurisprudentie-, literatuur- en wetgevingsonderzoek doen;

• juridische notities schrijven;

• een blog voor onze website schrijven;

• teamoverleggen en andere bijeenkomsten bijwonen.

De stage is twee maanden voor minimaal 24 uur per week.

Word jij een Catcher?

Ons team is toegankelijk en de lijntjes zijn kort. Je krijgt te maken met dossiers van overheden,  bedrijven en particulieren. Kortom; een ideale plek om in een korte tijd een flinke variatie aan  praktijkervaring op te doen. Bovendien hebben onze stagiair(e)s de mogelijkheid om door te groeien  naar de functie van werkstudent of junior jurist. Ontdek bij ons of je belangstelling voor het  omgevingsrecht aansluit bij de praktijk en word onderdeel van ons team van Catchers.

Solliciteer direct via onderstaande knop of door je motivatiebrief en CV te sturen  naar secretariaat@catchlegal.nl. Voor vragen over de functie kun je terecht bij mw. mr. Nina  Schippers op 020-3017180 of via secretariaat@catchlegal.nl.